Reysaş Lojistik

Reysaş; 1990 yılında merkezi Ankara' da olmak üzere sınırlı sayıda tır, kiralık oto, sınırlı sayıda personel ve kısıtlı faaliyet alanları ile ticari faaliyetlerine başlamıştır. Takip eden 5 yıl içerisinde hızla büyüyerek faaliyetlerini sürdüren Reysaş, müşteri sayısını arttırmış ve daha ilk yıllarında tır sayısını 120'ye çıkarmıştır. Bugün itibariyle, taşımasını yaptığı oto adedi milyonları aşan Reysaş, 1500'ün (özel yurtdışı operasyonları hariç) üzerindeki araç sayısıyla faaliyetlerini yurtiçi ve yurtdışında sürdürmektedir.

Reysaş; Oto Taşıma, Lojistik, Uluslararası Taşıma, Akaryakıt Taşıma, Forwarding, Depoculuk gibi lojistik sektöründeki diğer hizmetleri vermeye 1994 yılında başlamıştır. Yurt içerisindeki faaliyetlerinde, Lojistik hizmetlerinin payını arttıran ve yurt dışı taşımacılığa başlayan Reysaş kısa süre içerisinde büyüdü ve gelişti. Uluslararası taşımacılık faaliyet alanını Hollanda'dan Kazakistan'a kadar genişledi. 1994 yılı sonunda ulaşılan sefer sayısı 3000 in üzerinde oldu. Balkanlar, Ortadoğu, Kafkaslar, Türki Cumhuriyetleri, ve Orta Asya'ya ülkelerine taşıma yaptı.

Reysaş, teknoloji yatırımına önem veren bir firma olarak sektörde, araç takibinde uydu sistemi kullanan ilk firmadır. Kullanılan uydu sistemleri ile sürücülerle elektronik ortamda yazışarak bağlantı kurulmakta, Sevkiyat, mesafe ve maliyetleri bilgisayar ortamında tespit edilmektedir.

İleri teknoloji ile donatılmış soğukhava ve tekstil depolarında barkod ve RF (radyo frekans) sistemleri ile depo yönetimi yaparak müşterilerine hizmet vermektedir. Otomotiv sektöründe, JIT(Just In Time) dağıtım ve toplama operasyonları gerçekleştirirken müşteri ve müşterinin tedarikçileri ile internet tabanlı uygulamalar (Oplog-Optimization Logistics) kullanarak elektronik ortamda bilgi transferi sağlamakta ve araç/yük optimizasyonu yaparak maksimum kapasite kullanımını ve performansı gerçekleştirmektedir. Ayrıca kullandığı sürücü takip sistemi (Poliroute) ile sürücü, yükleme ve boşaltma sürelerinin performansını izlemektedir.

6'lı, 2'li, 4'lü Oto taşıma, Soğutmalı, Tenteli, Askılı, Hidrolik Liftli, Martı Kanat,gibi özelliklerde ve çeşitli hacimlerdeki dorseleri, ortalama yaşı oldukça düşük olan çekicileriyle ve diğer ticari araçlarıyla Reysaş, farklı özelliklerde talepleri karşılayabilmekte ve büyük kuruluşlara geniş çaplı taşımacılık hizmeti vermektedir. Bugün Reysaş'ın geldiği noktaya, Portföyündeki müşterilere ve cirosuna bakıldığında 11-12 yıllık bir süre için önemli bir mesafe kat ettiği görülebilir.

Reysaş'ın resmi merkezi Ankara olup ; yönetim şubeleri İstanbul-Avr, İstanbul-And Adapazarı, İzmit, İzmir, Bursa, Adana, Afyon, Konya, Çorum, Çorlu, Antalya ve Düzce 'dedir.

Reysaş Taşımacılık ve Lojistik A.Ş. aynı zamanda bir ticari yatırımlar şirketi olarak yaptığı çalışmalarla sürekli gündemde olan ve ülkesine katma değer kazandıran bir kuruluştur. Ülke ekonomisine sağladığı döviz getirisinin yanısıra eğitim konusunda da yapılan yatırım ve yardımlarda da ülkeye katkı sağlamaktadır.

Faaliyetlerini çevreye duyarlı ve faydalı olarak sürdürmeye devam etmektedir. Personelin (departman bazında 24 saat) çalıştığı hizmet binaları da dahil tüm kuruluşlarında; atık maddeler konusunda çok hassas davranılmakta, belediye ve özel kuruluşlarla yürütülen ortak faaliyetlerle bu malzemeler titizlikle ilgili birimlere aktarılıp imha ettirilmektedir.

Ofis çalışmalarında kullanılan kağıt malzemeler de ilk etapta ofis içinde yeniden değerlendirilerek personelin kullanımına sunulmakta, en son aşamada ise geri dönüşüm faaliyetleri için ilgili birimlere aktarılmaktadır.

Reysaş, binek otolarında da çevre dostu kurşunsuz yakıt kullanmakta, bu konuda kendi personelini de sürekli teşvik etmektedir.

Kalite konusundaki hassasiyetini sunduğu hizmete maksimum yansıtan Reysaş, bu konudaki standartlarını ifade eden ve 4 kelimeden oluşan sembolünü HSE_Q ( Health, Safety, Environment - Quality) (SAĞLIK - EMNİYET - ÇEVRE - KALİTE), eğitimli sürücülerinin özel olarak hazırlanmış giysilerine de yazdırarak bu konudaki duyarlılığının sürekliliğini ve kalıcılığını sağlamaktadır.

Misyonumuz

Uluslarararası arenada lojistik alanda öncü bir firma ve marka olarak 'komple çözüm' hizmeti sunarken, müşteriye özel hizmet alternatifleri üreterek sektördeki hedeflerini sürekli yükseltmek ve yeni teknoloji fırsatlarını değerlendirmek.

Vizyonumuz

Kaliteli ve eğitilmiş işgücü, yüksek teknoloji araçları ve gelişmiş sistemler kullanarak stratejik iş ortaklıklarımızı arttırmak ve lojistik sektöründe uluslararası marka olmak.

Değerler
• Öncülük
• Uzmanlık
• İstikrar
• Ülke ekonomisine ve eğitime katkı
• Dürüstlük
• Müşteri memnuniyeti odaklı çalışma
• Çevreye duyarlılık ve saygı
Reysaş'ta Toplam Kalite Yönetimi
Toplam Kalite Yönetimi yaklaşımı, iş için hayati öneme sahip proseslere odaklanır ve bunun sonucunda kar etmemizi sağlar. Gelir ve maliyetlere odaklanan geleneksel yaklaşım ise işletme içi rekabete yol açar, işbirliğini yok eder ve müşterinin istediği ürün ve hizmetlerin sağlanmasının ikinci plana atılmasına yol açar. Hedef istenen rakamların bir şekilde elde edilmesidir. Toplam Kalite Yönetimi ise bundan farklı olarak, müşteri ihtiyaçlarını karşılayan hatta bu beklentilerin ötesine geçen ürün ve hizmetler sağlayabilecek entegre bir sistem oluşturmaya çalışır.
Toplam Kalite Yönetimi rekabet yerine işbirliğini teşvik ederek, daha önce var olabilmek uğruna feda edilen yaratıcı enerjiyi ortaya çıkarır. Gizlilik yerine iletişimi ön plana çıkararak, güvensizlik ortamının yerini güven ortamına bırakmasını sağlar ve bu şekilde kuruluş değişen müşteri ihtiyaçlarına cevap verebilir.
ISO 9001:2000
Kalite Yönetim Sistemi
• İşletme kaynaklarının etkin kullanımı ile zaman ve malzeme kayıplarını azaltır.
• Yüksek masraflara yol açan hataları yok ederek , hizmet kalitesini yükseltir.
• Artan müşteri memnuniyeti sayesinde etkin rekabet önceliği elde eder.
• Proses yaklaşımı ile proseslerinin verimliliğini artırır.
• İstenmeyen bürokratik işlemlerin oluşumunu engeller.
ISO 14001
Çevre Yönetim Sistemi
• Atıkların sistematik olarak azaltılıp kontrol altına alınmasıyla hammaddenin ekonomik kullanımını sağlar.
• Üretim sürecinin sistematik olarak geliştirilmesi ile enerji tüketimini azaltır.
• Atıkların etkin olarak kontrol altına tutulmasıyla üretim maliyetlerini düşürür.
• Toplum , müşteri ve yatırımcılar üzerinde sağlam bir güven duygusu yaratır.










Reysaş, halka arz sonrası demiryolu taşımacılığı ile ilgili projelerini hızlandırmıştır.
Müşterilerine katma değeri yüksek olan bu alanda da hizmet veren Reysaş, demiryolu taşımacılığında da ilklere imza atarak TCDD’ den sonra vagon çeşitliliği olarak önde gelen bir konum kazanmış ve filosuna hem kapalı, hem devirmeli hem de platform vagonlardan oluşturmuştur. Platform vagonlarla yük taşımacılığında kullanabilmek üzere hem üstü açık hem de silo konteynerler ile filosunu zenginleştirmiştir.
Buna ilaveten kendisine ait olan Köseköy terminalinde hem rampa hem de yan yollar oluşturarak bu bölgedeki ilk özel sektör terminalini işletmeye açmıştır. Bunun yanı sıra Çatalca’da ve Mersin’de ilave istasyon yatırımları da yapılmış ve yakın zamanda işletmeye alınacaktır.











Bu alanda müşteri depolama ihtiyaçlarının analizinden sonra en verimli biçimde operasyon organizasyonu yapılmaktadır. Müşterinin kendi deposunda Depolama Yönetimi, kendi Depomuzda veya projeye Özel Depo oluşturma alternatifleriyle müşteriye çeşitli olanaklar sağlanmaktadır.

Depo Yönetimi Çözümleri
Öncelikli olarak depolamanın yapılacağı bölge belirlenir. Deponun yerinin belirlenmesinden sonraki aşama ise dizaynının oluşturulması ve kurulumunun sağlanmasıdır. Bu aşamadan sonra sistemin oluşturulmasına yönelik çalışmalar başlatılır. Ürün kabul ve stok girişinin geliştirilmesi, sevk emirlerinin alınması ve analiz edilmesi ile müşteri adına irsaliye ve faturanın düzenlenmesi, stoktan düşüşün yapılması ve stok seviyesinin geliştirilen özel raporlar ile müşterinin bilgisine sunulması gibi sistematik çalışmalar yürütülür. Bu çalışmalar içerisinde paketleme, elleçleme, şirinkleme ve yükleme/boşaltmalar için ürünün türüne göre operasyona özel makineler kullanılmakta ve uygulamalar geliştirilebilmektedir. Bütün bu çalışmalar ile müşteri ürünlerinin güvenliğinin sağlanması yanında, müşteriye outsource edebilme imkanı da sağlanmaktadır.

Reysaş, sunduğu depolama hizmetlerinde; operasyon için gerekli olan forklift, reachtruck, stacker, orderpicker ve elektrikli transpaletlerin yanısıra barkod ve RF (akıllı elle toplama cihazı) sistemleri, bilgisayar kontrollü uygulamalar ve en son teknolojik yenilikleri de kullanmaktadır.

Depolama Faaliyetinin Outsource Edilmesinin Getireceği Faydalar
• Ana işinize odaklanırsınız,
• Envanter seviyesinde düşüş sağlarsınız,
• Etkin envanter yönetimi sayesinde yüksek dönüş hızı elde edersiniz,
• Depo idari yönetim giderlerinde düşüş sağlarsınız,
• Güvenlik standartlarınızı yükseltir ve riski azaltırsınız,
• Yatırım maliyetlerinden kurtulursunuz,
• Müşteri taleplerini, yeni teknolojik gelişmeler sayesinde daha rahat karşılarsınız.

Borsanın ilk lojistik sirketi Reysaş olacak

Finans Invest`in ısrarlı tavsiyeleri doğrultusunda halka açılma kararı alan Reysaş Lojistik, hisselerinin yüzde 30`unu 1-2 Şubat tarihleri arasında İMKB`de sabit fiyat talep toplama yöntemiyle halka arz ...

Finans Invest`in ısrarlı tavsiyeleri doğrultusunda halka açılma kararı alan Reysaş Lojistik, hisselerinin yüzde 30`unu 1-2 Şubat tarihleri arasında İMKB`de sabit fiyat talep toplama yöntemiyle halka arz edecek. 50 trilyonluk sermayeye sahip olan ve 7 Şubat`ta borsada işlem görmeyi planlayan şirket, Finans Invest öncülüğünde, Garanti, Yapı Kredi, Koç, HSBC ve Yatırım Finansman eş liderliğinde halka arzı gerçekleştirecek. 2004 yılında yüzde 73 oranında büyüme kaydederek 120 milyon dolar ciroya ulaşan şirket, global ve yerel birçok markayı barındınan toplam 39 şirkete, bin 200`lük araç filosuyla lojistik hizmeti sunuyor. Halka arz gelirini yatırımlarda kullanacaklarını ve hisse satışının yüzde 50`şer oranda yurtiçi ve yurtdışı yatırımcılara yapılacağını belirten Reysaş Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Durmuş Döven, şirket, sektör hakkında Akşam`a özel açıklamalarda bulundu. Faaliyet gösterdiğiniz lojistik pazarını değerlendirir misiniz?
Türkiye 40 milyar dolarlık bir lojistik pazara sahip. Çok güvenli bir pazar. Geçen yıl hükümet eğitim, sağlık ve savunmadan daha fazla ulaştırmaya kaynak ayırdı. Yeni dünya düzeninde rekabet çok sert ve acımasız. Herkes çok akıllı ve herkesin parası var. Ancak herkes lojistik ihtiyacını çözemiyor. Sadece geçen yıl Türkiye`ye 21 milyon turist geldi. Gayrisafi Milla Hasıla (GSMH)`nın yüzde 11`i lojistikte ve dolayısıyla 40 milyar dolarlık bir pazar söz konusu. Hammadde, imalat, ambalaj, mamul deposu, satış dağıtımı gibi her harekette bir rakam üretiliyor. Dolayısıyla önü açık bir sektör ve büyük bir pazar boşluğu var. Coğrafi açıdan düşünüldüğünde, tanrı tarafından Türkiye`ye verilmiş çok büyük bir avantaj söz konusu. Bütün bunlar sektörü ve dolayısıyla şirket olarak bizi olumlu etkileyen gelişmeler.
2005`i nasıl geçirdiniz? 2006 yılı beklentileriniz neler?
Üretimin ve tüketimin olduğu her yerde lojistik var. 2005 yılını beklentilerimizin üzerinde kapattık ve 2004`ten daha iyi geçirdik. 2006 yılını da 2005`ten daha iyi geçireceğimizi düşünüyorum. Hem şirket hem de ekonomiye ilişkin çok olumlu beklentilerimiz söz konusu. Türkiye hak ettiği yere gelecek. Avrupa Birliği konusundaki gelişmeler ekonomiye çok ciddi bir katkı sağladı ve bu katkı devam edecek. Türkiye kendi içinde büyük bir pazara sahip, coğrafyası açısından da önemli pazarlara yakın.
PARANIN KAYNAĞI DOĞU`DA
Hangi alanlarda ne tür yatırımlar hedefliyorsunuz?
2006 yılı için asıl hedefimiz yurtiçi ama yurtdışı yatırımlarımız da devam edecek. Bu doğrultuda yatırımlarımızı üç ana başlıkta planlıyoruz. Araç filomuzu daha fazla büyütmek, depo alanımızı genişletmek ve tren yatırımlarına ağırlık vermek. Lojistik anlamda dünyanın hemen hemen her ülkesine gidiyoruz. Deniz, kara ve hava hatlarında her yerde varız. Çek Cumhuriyeti`nde, Macaristan ve Polonya`da hatlarımız var. Doğu Avrupa`da tren hattımız var. Bu yıl Orta ve Kuzey Avrupa`da hatlarımız olacak ve yine bu yıl içinde Güney Batı Avrupa`dan üçüncü hattımızı açacağız. 2006`da yurtiçi ve yurtdışı tren hattı konusunda büyük yatırımlar planlıyoruz. Şu an Avrupa, Türkiye ve Türkiye`nin içinde 150 hatta faaliyet gösteriyoruz. Yurtdışında doğu ülkeleri başta olmak üzere İran Rusya, Kuveyt, Lübnan, Ürdün, Irak ülkelerini hedefliyoruz. Şu an paranın kaynağı doğuda ve kar marjları yüksek ülkeler var. Kaç araç ve depoyla hizmet veriyorsunuz?
Kurulduğumuz 1990 yılında 12 aracımız vardı. Bugün bin 200`ün üzerinde araç filosuna sahibiz. 107 tren konteynerı ve Türkiye`nin 10 ilinde toplam 60 bin 500 metrekarelik kapalı alana sahip depolarımız var. Bütün illere taşımacılığımız söz konusu. Araçlarımız son teknolojiyle donatılmış, uydu takibi yapılabilen bilgisayar sistemlerine sahip. Yabancı sermayenin sektöre girmesini bekliyor musunuz? Tabi ki Türkiye`de birçok alana yabancı girişleri oldu. Lojistik konusunda da arayışları ve girişimleri söz konusu. Türkiye`nin lokal realiteleri nedeniyle yerli bir firmayı, satın alma ya da ortaklık kurarak girmek istiyorlar. Bize de lojistikte dünyanın en büyük 10 şirketinden yedisi ortaklık konusunda teklifte bulundu. Ama sıcak bakmadık ve düşünmüyoruz. Neden sıcak bakmıyorsunuz?
Tavrımız yabancı olmalarından kaynaklanmıyor. Biz nasıl ki her yere gidip iş yapıyorsak yabancılar da ülkemizde iş yapabilir. Bizim bakış açımız farklı. Paraya ve know-how`da onlara ders verecek konumdayız. Bu konularda yabancıların önündeyiz. Gelip tesislerimizi görüyor ve şaşırıyorlar. Yurtdışında bu kadar büyük depolar, taşıma filoları yok.
MARKA TAŞIYORUZ
Hangi sektör ve şirketlere hizmet veriyorsunuz?
Türkiye`nin dünyayla entegre olmuş, marka yaratmış petrol, otomotiv, içecek, dağıtım ve gıda sektörleri başta olmak üzere hemen hemen her sektöre hizmet veriyoruz. Bunların başlıcalarını sıralamak gerekirse, Toyota, Procter&Gamble, Saka Su, D&H, Hayat Kimya, Pınar, Petrol Ofisi, Cargill, Pepsi, Efes Pilsen, Philip Morris, Mey İçki, Ford Otosan, Karsan, Tofaş, Skoda, Total, Arçelik, Opel, Saab, Chevrolet, Temsa, Mitsubishi, ve GıdaSA gibi uluslararası marka yaratmış ve dünyayla entegre üretim gerçekleştiren toplam 39 şirkete lojistik hizmet veriyoruz. Biz marka taşıyoruz. Lojistik sistemi içine sindirmiş ve bu sektörden fayda bekleyen kurumsal, uluslararası, çok uluslu şirketlere yurtiçi ve yurtdışı hizmet veriyoruz. TESADÜF ESERİ KURULDU
KURULDUKLARI günden bugüne önemli mesafe kaydettiklerini belirten Hacettepe Üniversitesi İşletme Fakültesi ve Anadolu Üniversitesi İş İdaresi bölümü mezunu Durmuş Döven, `Reysaş Lojistik`i, 1990 yılında üç arkadaş bir araya gelerek, tamamen tesadüf eseri, bu noktalara geleceğimizi düşünmeden kurduk. 1993, 1997 ve 2001 krizi olmak üzere krizler, savaşlar, istifalar, koalisyonlar, hükümet değişimleri, dünyayla entegrasyon, fay kırılmaları gibi negatif gelişmeler yaşadık. Bunlara karşın engel tanımayarak, işin kalitesini, müşteri memnuniyetini ön plana alarak, ticari faaliyetimizi sürdürdük ve 15 yılda önemli bir mesafe aldık` dedi.
YATIRIMLARI ÖNE ÇEKTİK
Halka arz kararını nasıl aldınız?
Biz illa borsa demedik, sistem kendiliğinden bizi buralara getirdi. Nisan 2005`te halka açılma teklifi Finans Invest`ten geldi. Öneriyi düşündük ve olumlu yanıt verdik. Eylül ayında halka arz başvurusunda bulunduk. İyi ki de bulunmuşuz. Halka açılma konusunda üç öncelikli hedefimiz var. Birincisi kurumsallaşmak, ikincisi planladığımız yatırımları öne çekmek, üçüncüsü belki de en önemlisi şirket olarak gösterdiğimiz performansın anında hisselerimize yansımasını görerek mutlu olmak.
Sizi ne zaman borsada göreceğiz? 1-2 Şubat tarihlerinde sabit fiyat talep toplama yöntemiyle hisselerimizin yüzde 30`unu Finans Invest liderliğinde halka açacağız. Halka arz konsorsiyumunda eş liderler Garanti, Yapı Kredi, Koç, Yatırım Finansman HSBC Yatırım. 7 Şubat`ta işlem görmeye başlayacağız. Arzdan elde edilen geliri nasıl kullanacaksınız?
Pazar çok büyük, bunu yakalamak için karımız kadar büyüyebiliyoruz. Dolayısıyla elde edeceğimiz geliri, üç yıl sonrası için düşündüğümüz yatırımları öne çekmede kullanacağız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder