Pegasus Hava Yolları Taşımacılığı

Pegasus Hava Yolları Tarihçesi


Pegasus Havayolları, 1990 yılında Aer Lingus, Silkar Yatırım ve Net Holding'in ortak girişimiyle İstanbul'da kuruldu. Mayıs 1990'da ilk uçuşunu gerçekleştiren Pegasus, iki uçakla başladığı yolculuğunu, bugün iştiraki olan İzAir ile birlikte son model Boeing 737-800'lerin içinde bulunduğu 32 uçaktan oluşan bir filoya dönüştürdü. 19 yıllık başarılı geçmişiyle Türkiye'nin önde gelen havayolu şirketlerinden biri haline gelen Pegasus, 22 adet Boeing 737-800, 2 adet Boeing 737-400 ve 3 adet Boeing 737-500 tipi uçağa ek olarak İzAir bünyesinde bulunun 3 adet Airbus A319 ve 2 adet Airbus A320 uçağı ile Türkiye'den 17 ülkedeki 100'ü aşkın farklı noktaya tarifeli ve charter uçuşlar yapmaktadır. Ayrıca, charter operasyonları dışında ekstra kapasite gerektiğinde diğer havayolu şirketlerine wet leasing (kiralama) hizmeti de vermektedir.
Yolcularına güvenli, rahat ve dakik uçuşlar sunmak için sürekli en yüksek operasyonel standartlara ulaşmaya çalışan Pegasus'un operasyonları, JAR-OPS 1 ve JAR- FCL'e uygun olarak Türkiye Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından onaylıdır. Ayrıca Pegasus Havayolları, İngiliz UKAS Akreditasyonu altında, SGS firması tarafından belgeli ISO 9001-2000 sertifikasına sahiptir.
ESAS Holding, Ocak 2005'te Pegasus Havayolları'nın tamamını satın aldı. Bugün, Ali Sabancı Yönetim Kurulu Başkanı, Sertaç Haybat ise Genel Müdür olarak görev yapmaktadır. Böylece, yeni yönetimin oluşturmuş olduğu dinamizmin yanı sıra, müşteri beklentileriyle uyumlu olarak yeniden yapılanma süreci başlamıştır. Bu çabaların ve müşterilerin talep ve beklentilerinin sonucu olarak, Pegasus Havayolları iç hat tarifeli uçuşlarına 1 Kasım 2005 tarihinde başladı. Pegasus, İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı'ndan iç hatlarda Adana, Ankara, Antalya, Bodrum, Dalaman, Diyarbakır, Elazığ, Gaziantep, Hatay, Istanbul, Izmir, Kayseri, Konya, Malatya, Mardin, Samsun, Trabzon, Van dış hatlarda ise Amsterdam, Atina, Basel, Berlin, Brüksel, Dusseldorf, Kopenhag, Köln, Frankfurt, Krasnodar, Londra, Marsilya, Milano, Münih, North Cyprus (Ercan), Paris, Roma, St. Etienne/Lyon, Stockholm, Stuttgart, Viyana ve Zürih'e tarifeli seferler ile uçmaktadır.




EĞİTİM

Eğitim Pegasus'da öncelikli konulardan birisidir. Pegasus, bakım servisleri dışında sektördeki diğer havayolu şirketlerine mürettebat, pilot ve teknik eğitimler de vermektedir.
Pilot Eğitimi
Pegasus Havayolları, 1994 yılından beri kendi filosundaki uçakları uçuran pilotların gerek temel, gerekse tazeleme eğitimlerini kendi bünyesinde kurduğu ve Türk Sivil Havacılığı Genel Müdürlüğü'nce yetkilendirilmiş eğitim bölümünde görev yapan kendi uçuş öğretmenleri tarafından vermektedir.


Teknik Eğitim
Pegasus Teknik; Avrupa Birliği'nin İnsan Faktörleri konusundaki STAMINA projesini sürdürmekte olan Trinity Koleji Psikoloji Kürsüsü'nün, düzenlemiş olduğu "Uçak Bakımında İnsan Faktörleri Eğitimi"ni Türkiye'de vermeye yetkili kuruluştur.


Kabin Eğitimi
Pegasus Havayolları, kuruluş tarihi olan 1990 yılından itibaren Kabin Memuru Eğitimlerini uluslararası Sivil Havacılık Kuralları ile tam uyumlu şekilde, TC. Ulaştırma Bakanlığı / Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nce onaylı programlar çerçevesinde Pegasus Eğitim Akademisi bünyesinde gerçekleştirmektedir.
Kalite Politikası
Havayolu Yolcu Taşımacılığı alanında faaliyet gösteren Pegasus'un Kalite Politikası:
Zorunlu havacılık kurallarını ve ISO 9001:2000 standart şartlarını tam olarak uygulamak,Güvenli ve emniyetli uçuş gerçekleştirmek üzere tüm önlemleri almak,Operasyonel verimliliğimizi sürekli artırarak misafirlerimizin ekonomik ve zamanında uçmasını sağlamak,Ekip çalışması ile Pegasus'u daha da ileriye taşımaktır.


Güven Politikası
Pegasus Havayolları Uçuş ve Yer Emniyetinin sağlanmasında aşağıdaki ilkeleri uygulamaya büyük özen gösterir:
Uçuş ve Yer Emniyetiyle ilgili ulusal ve uluslararası kural ve standartların Pegasus Hava Yolları'nda uygulanmasını sağlar.
Uçuş ve Yer Emniyeti hakkında personelini sürekli eğitir.
Bütün kademelerdeki çalışanlara hiç bir zorlama olmadan ve istedikleri zaman rahatça raporlama yapabilecekleri ortamı sağlar.
Uçuş ve Yer Emniyetiyle ilgili raporlamaların yapılmasında bir sınırlama yoktur. Şirketin herhangi bir kademesinde yer alan bir kişi, şirketin en üst kademesine kadar doğrudan raporlama yapabilir.
Çalışanlar tarafından yapılan raporlamalar gizlilik esasında değerlendirilir.
Yapılan faaliyetlerle ilgili geri bildirim bilgisinin sağlanmasını, şirket kültürünün bir parçası olarak görür ve bunun oluşması için gerekli ortamı hazırlar.
Çalışanların Uçuş ve Yer Emniyeti konuları hakkında Kalite Güvence Departmanı ile bilgi paylaşımını teşvik eder.
Yazılı ve sözlü iletişim araçlarını kullanarak personelin Uçuş ve Yer Emniyeti konusunda bilincinin arttırılmasını sağlar.
Faaliyetlerini sürdürürken, insandan kaynaklanabilecek hata nedenlerini göz önüne alır ve bu tür hataların oluşmaması için gerekli önlemleri alır.
Sektördeki kuruluşların faaliyetlerinde, şirketin Uçuş ve Yer Emniyetini etkileyebilecek tehdit oluşturursa, bunlar hakkında çalışanlarını uyarır.
Sertifikalar
SHY-145/JAR 145 Bakım Yetkisi (A Bakıma kadar)
B737-300/400/500
A319/320
IOSA Operator Sertifikası
TRTO Eğitim Yetkisi (B737 300/400/500, B737 600/700/800)
CRM Instructor Yetkisi
Dangerous Good Instructor Yetkisi
Security Instructor Yetkisi
Maintenance Human Factor Instructor Yetkisi
B737 400/800 LVTO CATT II, CATT III A, RVR 125 M Yetkisi
RNAV Yetkisi
RVSM Yetkisi
ISO 9001:2000 Kalite Yönetim Sistemi Sertifikası
TÖSHİD Üyeliği
WTM (World Tracer Management) Üyeliği
Grafleet Flight Plan Sistemi Üyeliği




Kargo ve Sigorta Bilgileri
Alman TÜV Rheinland belgelendirme firması kanalıyla sahip olduğu ISO 9001:2000 Kalite Yönetim Sistemi belgesi sürekliliği için periyodik olarak denetlenir.
Pegasus Havayolları Aralık 2005 tarihinde başladığı kargo hizmetine 4 yıldır devam etmektedir. Filomuzda bulunan Boeing 737 tipi uçaklar ile Sabiha Gökçen Havalimanı'ndan Avrupa'nın farklı bölgelerine kargo gönderimi gerçekleşmektedir.
Havacılık seköründe yaşanan yoğun rekabette sunduğu zamanında ve kaliteli hizmet ile rakiplerinden ayrılan Pegasus Havayolları, kargo taşımacılığında da aynı prensipleri sahiplenmiştir. Giderek artan uçuş ağına paralel olarak, kargo taşımacılığında da artan hizmet noktaları ile sahip olduğu prensipler doğrultusunda etkin ve kaliteli hizmet sunmayı vizyon edinmiştir.
Biletli sigorta, Pegasus Havayolları ile uçmayı tercih eden Pegasus Havayolları yolcularına özel olarak hazırlanmıştır ve avantajlı fırsatlar sunar. Biletli seyahat sigortası, tek yön satın alınan uçak bileti beraberinde 48 saat, gidiş-dönüş satın alınan uçak bileti beraberinde ise 30 gün boyunca geçerlidir. Seyahat sigortası, seyahatinizden yaşadığınız şehire döndüğünüzde sona erer. Dikkat edilmesi gereken önemli husus; biletli seyahat sigortasının Pegasus Havayolları ile seyahat edilmesi durumunda geçerli olmasıdır.
Biletli seyahat sigortasında minimum yaş 2 ay olup, maksimum yaş sınırı bulunmamaktadır. Ancak biletli seyahat sigortasında 64 yaş üstü yolcularda bazı muafiyetler uygulanmaktadır.
İsteğe bağlı seyahat sigortalarında minimum yaş 6 ay olup, Schengen Vize Sağlık Sigortası 80 yaş, Travel Guard Yıllık Seyahat Sigortası 65 yaş ve diğer sigorta seçenekleri 75 yaş ile sınırlıdır.
Seyahat sigortası, sigortalı tarafından belirlenen poliçe başlangıç ve bitiş tarihleri arasında geçerlidir.
Tuğçe AFACAN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder